Your HEART:Your PASSION:Your DREAMS

MAC YANG ISTIMEWA

Jumaat, Julai 04, 2008

"Trganu...tunggu kedatangan saya..."

Excited saya nak pi Trganu ni.....
saya ni sejak kecil memang jarang sangat dpt pi jalan2/melancong. kalo org lain mybe selalu dpt jalan2 kan, pi tmpt2 menarik. tp saya tak... Saya pun tak lah salahkan mak ayah saya coz saya sedar kemampuan ayah saya. ye lah, ayah saya sorang je yg mencari rezeki. nak ikut rombongan sekolah pun sekali je masa saya darjah 6. tu pun rombongan ke KL. bkn mak ayah saya tak kasi tp saya tak sampai ati... (bunyiknya mcm saya ni anak mithali kan, wwwaakkkaa..) so, tak kisah lah kan....
bila dah kawen ni, kalo ada kesempatan & rezeki saya & hubby tak lepaskan peluang. cuma honeymoon lps kawen tu kami tak berkesempatan....
start 2-3 ari lps saya mula sibuk. kemas umah, kemas kain baju... mak & ayah kan nak dtg sabtu ni utk anta dhiyyah. umah mesti lah kene bersih & sedap mata memandang kan.... td dah pi pasar tani kat sebelah opis ni, just beli sayur2 coz ayam,ikan bagai kureng dijual.... apa nak masak esok ek utk menyambut kedatangan mak ayah..? mmm...rasa nak masak lemak ketam... dah lama tak mkn ketam...nanti kita tgk harga ketam kat pasar malam kang ye... kalo okey, jadilah nampaknya menu saya itu...
selain itu saya nak jamu mak ayah spagethi . nak bg jiran & mak sedara saya yg dok sebelah blok saya tu... ahad pagi sblm tolak tu saya nak goreng bihun utk sarapan & bekalan. saya nak wat jugak sandwich sardine.... waduh, waduh, waduh..... banyaknya saya nak wat ni... larat ke...?
nanti saya amik pic ye & letak sini sbg persiapan saya ke tganu....

1 hati ingin berkata:

RaFFLeSiA MeRaH berkata...

nak berjalan ke tganu ker? syoknyerrr...akak ni x penah lagi jejak ke negeri tgnu ngan kelantan selama hidup ni...huhuhu...