Your HEART:Your PASSION:Your DREAMS

MAC YANG ISTIMEWA

Isnin, Februari 16, 2009

Cendol Leman Dawi Nak Masuk TV lah....

Masa cuti ari wilayah yg lepas, hubby beria beno mengajak sy pi mandi air kolam panas kat pedas. Memula rancang nak pi ari ahad tp coz ahad tu penuh dgn aktiviti kenduri kawen so ari senin pagi baru kami ke sana. Kali ni HANYA kami berdua aje yg pi. Family In Law sy semuanya keje coz mrk selangor, kalu ada pun SIL sy yg keje kat KL je cuti. Tu pun dia kene jg anak buahnya.

Citer pasal kolam air panas tu nanti sy update kan kendian ye...

Kami melalui tol senawang utk ke kolam air panas tu then nampaklah kedai cendol leman dawi ini di tepi jalan menghala ke pedas/rembau. Siapa org seremban/senawang & yg sewaktu dengannya mesti tahu kan kedai ni.

Kononnya nak singgah lps balik mandi, tp kerana kami sampai terlalu awal di sana so kami singgah lah makan cendol dulu.




Sy tengok, org tak putus putus masuk ke kedai ni.



Ha...tu dia tokeynya, leman dawi... Orgnya peramah, mulut tu tak berenti cakap. Siap bersyair bagai. Terhibur jugak mendengarnya...



Yg bestnya kedai dia, cendol tu boleh ditambah banyak kali secara percuma dan bahan2 yg nak ditambah tu dah disediakan atas semua meja. Cuma tak de lah uols dpt tambah pulut ke, jagung ke, kacang ke dlm pakej percuma tu. Yg ada atas meja tu ais, air gula & santan. Begitu jugak air bali leman dawi, jugak percuma.

Sedang khusyuk menikmati kesedapan cendol leman dawi...



Sebut pasal sedap atau tidak, sy ni tak reti nak rasa coz sy jarang sgt makan cendol. Sy tahu makan aje. Tp mengikut tekak sy yg tak berapa arif ni, boleh tahan lah jugak cendolnya...
Semalam kan masa sy tgh tengok tv3, ada sedutan utk majalah 3 minggu ni. Salah satu segmen nya adalah mengenai kedai cendol leman dawi ni. Ha...kalu uols nak tahu, jgn lupa tgk majalah 3 sabtu ni jam 9 mlm ye... Wah! promote gitu... ;)
**** Saya yg kandas dalam ujian jalanraya. SADIS sgt tau! :(

3 hati ingin berkata:

My Blog berkata...

sedappppnya cendol tu... beri peta sikit.. mcm nak gi jer

Nora berkata...

i lurve cendol!! baguih lar pakcik leman ni wat biz.. kalo dia layan customer baik², bg free.. mmg lar org x putus² dtg. kalo lar kat sini jer, slalu akak dtg kedai dia neh!

babymummydaddy berkata...

sedap betul ke cendol ni yer???brp hargenyer???