Your HEART:Your PASSION:Your DREAMS

MAC YANG ISTIMEWA

Rabu, April 30, 2008

me & pokok

Petang semalam balik dr keje, aku pun buka lah pintu sliding balkoni umah. Menjerit kegembiraan bila tgk pasu yg aku tanamkan kunyit idup dah kuar daunnya...agak lama jugak nak tunggu, lebih kurang sebulan lebih. Keseronokan aku ditambah lg bila daun pandan aku tu dah beranak-ranak kat celah2 daun...banyak sangat...sementara pokok kari tu baru nak idup... sebelum ni pernah beberapa kali aku cuba jaga pokok2 ni tp sayang sekali tak sempat nak tgk tumbesarannya, pokok2 tu dah mati... memang sadis sekali... so, awal bln 3 lps aku nekad nak tanam lg...bila cakap dgn my hubby dia kata tak yah lah kalau asik mati tp aku kuatkan semangat...akhirnya aku dah nampak hasil-hasilnya... so, mlm td lom sempat my hubby masuk umah (balik dr keje) aku dah citer kan kisah pokok2 aku tu... punya lah excited wife dia ni...

ni pulak pokok daun keladi yang aku bela kat opis... spt biasa sebelom ni aku ada bela jugak tp mati...hehehe... pokok yg dlm pasu putih tu tuan asalnya adalah ex boss aku. oleh krn dia pi kursus yg lama tempohnya, so aku sms dia & bgtau yg aku nak tolong bela pokok2 dia tu. dia pun dgn ikhlas hati beri kan terus pokok & pasu2nya sekali... so, aku tanam kan azam yg aku nak jaga pokok tu dgn baik...alhamdulilah, ianya idup subur dibawah cahaya lampu opis...hehehe... oleh krn skrg ni musim denggi, seminggu sekali aku akan pastikan airnya ditukar... sementara pokok yg dlm pasu coklat tu pemberian opismate aku... dia amik kat tepi shopping complex a**ma**a & bela kat umah tp tak berapa nak jadi...so dia suh aku lak yg jaga, kebetulan pasu yg ex boss aku bg ader lg yg kosong... syukur jugak pokok tu pun sihat & subur...
jap lg nak tukar airnya coz mulai esok aku dah start cuti sampai lah ari isnin baru aku keje semula...


























0 hati ingin berkata: