Your HEART:Your PASSION:Your DREAMS

MAC YANG ISTIMEWA

Khamis, Jun 25, 2009

Kompang ADAM

Dulu sy ada buat entry tentang anak buah sy ADAM, yg sedang minat main kompang. Jadinya mama & pak ngah nye yg kesian melihat adam dok palu mangkuk besen neneknya berusaha lah jugak mencari kompang masa kami balik melaka aritu. Bila tiba cuti, tak kira lah cuti sekolah or umum or cuti hujung minggu lalulintas di Melaka amat lah sesak terutamanya di bandar. Tp demi anak buah tersayang, En.Din sanggup redahinya. Kami amik keputusan utk mencarinya di dataran pahlawan yg menempatkan banyak sangat kedai2 cenderahati, barang2 kraftangan dan lain-lain. Sebabkan parking tak ada, En.Din just parking kat tepi jalan aje tp dlm ati berdebar jugak bimbang kene saman. Turun kete terus En.Din masuk kedai yg berdekatan. Kali ni tak dan nak survey2 harga dulu coz memikirkan keadaan kete yg berisiko tinggi utk disaman. Masuk je kedai tu terus tanya ada kompang ke tidak. Bila dia kata ada En.Din pun terus pi terkam apa yg di cari.




Sedang memilih....


Banyak sangat barang yg di jual. Rasa hati macam nak rayau ke kedai2 lain tp keadaan tak mengizinkan. sy minat bende yg kat atas tu. Yg besar tu macam sangkar burung, yg kecik tu lak mcm pelita. tp sy tak minat nak membeli buat masa ni.


Ni dia kompang pilihan En.Din. Kecik aje, sesuai dgn pemainnya yg kecil molek tu.


Harganya RM30. Puas minta kurang lagi, tapi tak dpt...

Masa En.Din pi anta kompang ni kat umah mertua, adam tak ada. Tp petang tu bondanya datang lah umah mertua utk amik kompang tu. Bondanya citer, sampai aje umah dia sendiri adam tak henti2 main kompang. Sampaikan bila bondanya suh baring rehat tp tangannya masih memukul kompang. Punya la sonoknya bila dpt kompang tu. Bila kami kol bondanya malam tu, dengarlah paluan kompang dan suaranya sedang menyanyi. Agaknya tgh nyanyi lagu selamat pengantin baru kot... :)

NOTA KAKI: Bila kami jumpa adam, dia dah mula jemu utk main kompang tu. So, tak sempat nak rakamkan aksinya.... =p

2 hati ingin berkata:

shiemz berkata...

Wah, best la dapat mak n pak sedara mcm nie... caring betul... hehhe

CuTeMiUt78 berkata...

heh..heh..heh.. blh geng ngan mirul, mirul pun skee main kompang.. tapi tu la cepat bosan kan.. tu yg malas nak belikan kompang utk dia..