Your HEART:Your PASSION:Your DREAMS

MAC YANG ISTIMEWA

Rabu, Mei 07, 2008

Ayat-Ayat Cinta

Rossa - Ayat Ayat Cinta
Desir pasir di padang tandus
Segersang pemikiran hati
Terkisah ku di antara cinta yang rumit
Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agungKu pertaruhkan
reff:Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu
Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggalkan cinta
Ketika ku bersujud
Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

Pernah dengar lagu ni? Mesti pernah kan.... Sementara nak mula memasak semalam, aku layan cd filem ayat-ayat cinta. Cd pertama aku tengok memain aje, tp cd yg kedua aku jadi khusyuk, apa yg aku tau cd ni diadaptasi dari sebuah novel karya penulis dari Indonesia Habiburrahman El-Shirazy dan popular di sana...

Tersentuh hati aku bila melihat Aisyah mengizinkan suaminya Fahri berkahwin dengan Maria demi menyelamatkan Fahri dari hukuman gantung kerana dituduh merogol yg mana Maria adalah saksi utama. Maria pula semakin tenat dan hanya Fahri saja yang boleh menyelamatkannya kerana dia menyintai Fahri. Sebenarnya semasa menonton tu aku tidak lah terlalu menghayati tp aku dah rasa sedih. Kalau aku hayati dgn sepenuh perasaan tentu lagi feel kan? Mahu meleleh air mata aku ni... ( cchhheewwaaahh!! bak kata Toi ye ye ah la tu...) So, lepas ni harus lah aku luangkan masa aku untuk menonton sekali lagi....dan aku rasa aku akan tambah lagi satu koleksi novel aku dgn novel Ayat-Ayat Cinta ini...InsyaAllah...

*** Aisyah (Rianti Cartwright) & Maria (Carissa Putri) tu cantik bangat...suka tengok wajah mereka....

2 hati ingin berkata:

RaFFLeSiA MeRaH berkata...

waaaa...ingatkan tgh bercinta td, eh...camane nak pm ni, nak belajar wat template, ader nikname ym dak?

Tanpa Nama berkata...

smlm kan aku dwload ayat2 cinta kan?? fuh layan beb...sedih sgt2...takut kalau ianya berlaku kat kita...mntk dijauhkan la..:)novel die aku x khatam2 lg ni..irfan kaco..:)