Your HEART:Your PASSION:Your DREAMS

MAC YANG ISTIMEWA

Selasa, Mei 05, 2009

Update : Teka teki yg tiada hadiah

Update dari entry lepas....

Pasal teka teki yg tiada hadiah tu, mentang2 tak de hadiah tak de lah ramai yg nak jawab...hihihi...

Kepada kak nora & imah toceiii ye tolong jawabkan....

Kak Nora : kalau RM4.50 pun niza tak kisah lagi....
Imah : Ha...jwpan imah hampir tepat. Kiranya imah lah yg menang!!! :)

Gini.... Menu yg sy amik hari tu sy telah dicaj dgn harga RM6.80!!!! Bagi sy itu sungguh tidak berbaloi sebab hanya dua lauk & udang tu bukanlah udang besar. Semua kwn2 sy jadi terperanjat apatah lagi sy yg nak kuarkan duit membayar. Dah tu, leh pulak budak tu diskaun kan sy RM0.80 tu.... Mybe sebab dia rasa bersalah kottt....

Nak dijadikan citer, pagi semalam opismate sy pergi beli sarapan kat situ. Kali ni bukan budak tu yg jaga cashier tp mak dia. Dah tu mak dia interview opismate sy ni keje mana bagai. dan satu pesanan dari mak dia, "kalau ada apa2 nak komplain spt harga mahal ke bagitau lah kami".

Haaa..eloklah sgt tu. Lagipun kita sebagai pengguna ada hak. So, tghari tu sy & kwn2 pi lah beli nasi kat situ sambil tu sy amik kesempatan utk buat aduan. Perbualan sy dgn mak dia lebih kurang gini lah :

Sy : Kak, sy nak cakap skit ni...

Mak dia : ye, apa dia tu...?

Sy : Gini, kamis lepas sy ada beli nasi putih separuh + udang + sayur taugeh. Sy kene caj RM 6.80 kak, napa mahal sgt ye...?

Mak dia : Eh ye ke? memang tak patut tu. memang mahal. Sapa yg kira tu?

Sy : Yg sebelah akk tadi tu....

Mak dia : Okey2...meh kita bandingkan harga. Nanti akk pulangkan balik duit yg beza tu... (sambil tu dia tekan calculator : nasi putih separuh RM0.60, sayur RM0.80, udang RM2.00 = RM3.40) Ha dik...bukanlah RM6.80, RM3.40 aje dik... meh akk pulangkan duit lebih tu....

Sy : Bukannya sy nak duit balik kak tp sebab sy rasa tak berbaloi apa yg sy amik ni dgn harga yg dicaj. sy paham sewa sini mahal. sy pun suka makan sini sebab sedap tp kalu gini harganya mahu bengkok sy kak.....

Mak dia: Tak pe2...tu sebab sekarang ni akk yg amik alih kat sini. (mybe sblm ni ada org yg buat komplain jgk kot) Tp dtg lah sini lagi ye..... (sambil dia hulur jugak duit yg berbeza tu)

Ha...gitulah lebih kurang dialog kami... & baru lah sy rasa aman skit nak beli kat sana. Pd sy, tak kisah kalu mereka nak caj dgn harga tinggi if lauk tu banyak & berjenis-jenis. Sy faham dgn harga barang yg tinggi & sewa kedai yg merepek2 harganya tp mrk kene faham dgn keadaan pelanggan juga. Maksudnya biarlah berpatutan kan....

Apapun, makanan kat situ memang sy puji sedap.... Nasi ayamnya pun sedappp.... Pelanggan pun sy tgk makin bertambah. Hope mereka akan kekalkan mutu kesedapan makanan mereka....

3 hati ingin berkata:

ppb_ppkp berkata...

kak nizza....yahooo..hampir tepat ek..so hadiahnya toge 3kupang..jejejejeje..
kak nizza..chaiyok...berkhdimat untuk negara..chaiyok...memang kena sokmo pakai mask n gloves...bahaya..doa2 semoga cepat ler masalah ni setel...cuti imah dah dibekukan

Nora berkata...

hmm.. kesimpulannya.. anak makcik tu blom cukup pengalaman utk menggantikan tpt maknye sbg cashier. tu yg main hentam kromo jer. isk².. sib baik ramai komplen. hehehe!

CuTeMiUt78 berkata...

oh.. camtu ke citernya.. uish memang tak patut la di letak rega mahal smpi camtu skali.