Your HEART:Your PASSION:Your DREAMS

MAC YANG ISTIMEWA

Isnin, Januari 12, 2009

kelas bunga dip, stoking & gim

Alhamdulilah, semalam sy berjaya mengikuti kelas dip anjuran kak tini dgn jayanya. Cewwaahhh!!! bangga je bunyinya kan... ;) Apapun sy dah tahu teknik2 nak buat bunga dip, stoking & gim, tp sy perlu perkemaskan lg kerja tangan sy ni. Maklum lah masih gigil2. Ekceli masa yg diperuntukan memang tak cukup utk kita jd pandai tp kak tini kata anytime leh kol dia. tak pun dtg umah dia lg senang.

Antara peserta2 yg hadir. Ekceli class kali ni ada 10 org, tp acik tak de lah nak amik gambar semua. gambar dgn kak tini pun non ada. tak sempat dek non... ye lah, mana nak snap pic, mana nak belajo... nak kene guna kan masa yg ada sebaiknya.
Rangka rangka bunga
Kelopak bunga rose dari dip sedang dibentuk
Sy tgk dlm buku, nama bunga ni bunga sena tp ada yg panggil bunga kecik kecik. ni dari stoking
ni yg dah siap. bunga dip rose. ni yg basic aje lah. kalo nak cantik cantik boleh lah tambah manik manik, riben or bunga kecik kecik tu. ikut kreativiti kita lah kan
ni bunga stoking. tp acik lupa lah nama bunganya. ni pun sama mcm kat atas. perlu tambah aksesori utk nampak lebih uuummmpppphhhh...

Sy abis class dlm kul 3 petang. Lps hubby sy amik igtkan nak balik umah terus tp rupanya hubby nak bwk sy ke suatu tmpt yg dia sendiri tak tahu. Ekceli dia tanya sy nak pi mana. Sy kata tak tahu, kononnya mcm segan aje nak ckp. Niat hati sy nak beli brg2 bunga (tgh semangat gila ni) kat KL tp malu nak cakap so sy kata nak ke warta bangi je. Dlm masa yg sama sy bgtau dia yg kak tini kata tak semua tmpt ada jual brg2 bunga ni & kat KL byk choice. Hubby kata, kalo dah tau tak de wat apa nak ke bangi. Then, kuar dr mulutnya soklan yg sy tunggu2. "nak pi Kl ke?" yes!yes! hati sy dah menjerit riang. mcm nak lompat aje tau tp sy masih dpt kawal perasaan. sy pun dgn tersipu-sipu sy kata lah "kalo abg nak bwk kan leh lah jgk". hehehe... ayat skema je... ;)
Ekceli kan uols, hubby sy ni susah tau nak ajak dia pi satu2 tempat terutamanya kat jln TAR yg sentiasa jem gila tu. tu sebab sy malu malu aje nak bgtau. Tp lately ni dia byk berubah, agak melayan minat sy dlm keje seni ni coz dia nampak kebaikannya pd sy & family kecik kami ni.
Dengan semangatnya uols, sy beli semua kat bwh ni. bkn sebab ada org tempah ke, org pun takut nak tempah kat budak baru belajar ni. Tp sy beli semua ni coz nak mahirkan lagi, takut simpan simpan ilmu yg dibelajar ni jadi lupa lak.
Lgpun ada 2 org sepupu hubby nak kawen bulan mac & mei tahun ni. So, leh lah sy wat kan utk mrk tp tak de lah banyak. Ni kira sbg hadiah lah pd mrk.

Hope menjadi lah bunga bunga cinta sy ni... :)